Reisverslag dag 3: Een ontmoeting met Joodse discipelen van Jezus

14 oktober 2018 - Jeruzalem, Israël

Vandaag is het nog steeds sjabbat. Daarom konden we we iets langer in bed blijven liggen. Na om 8.00 uur rustig gegeten te hebben, hadden we de keuze uit verschillende Messiaans-Joodse kerken waar we heen mochten gaan.  (Messiaanse Joden zijn Joden die in Jezus geloven). Aangezien er voor verschillende kerken interesse was, hebben we ons opgesplitst. Na de dienst hadden we vrij zodat ieder zijn eigen ding kon doen. Een aantal van ons  is naar de graftuin en Bethesda gegaan, anderen kregen een rondleiding in een het museum van Christ Church. Daar staat een maquette van de oude stad Jeruzalem, zoals die er uit heeft gezien in de tijd van Jezus. Ook hebben een aantal studenten de graftombe en het paleis van David bezocht. Lekker relaxen was ook een mogelijkheid.

's Avonds hebben we weer - net als iedere avond - een heerlijk viergangendiner gegeten in het Maison d'Abraham.

Om 20.00 uur stond er een ontmoeting op het programma met Juda Yehuda Buchana, voorganger van een Joods-messiaanse synagoge in Jeruzalem, waar een aantal van ons 's morgens een viering had bijgewoond. Door middel van een vraag- antwoord gesprek hebben we meer geleerd over het messiaanse Jodendom. De avond was te kort voor alle vragen en discussies die er ontstonden, maar dat zien we maar als gezonde nieuwsgierig- en leergierigheid ;)

1. Annelies:
    14 oktober 2018
    Het is erg leuk om zo met jullie mee te reizen door Israël, in gedachte zie ik alle plaatsen ook weer voor me, en kijk ik weer uit naar jullie volgende belevenissen. Hartelijke Groet,