25 oktober: Afsluiting en afscheid

25 oktober 2018 - Jeruzalem, Israël

Afgelopen nacht hebben we op een bedoeïenen-camping geslapen.de ene later dan de ander om nog van de laatste dingen kunnen genieten. Sommige sliepen buiten en maar de meesten toch wel in de tent. ‘s Ochtends stond er een ontbijtbuffet op ons te wachten. Aangesterkt daardoor konden we in de auto’s op weg weer terug naar Jeruzalem van de prachtige landschappen genieten die God heeft gemaakt.

Weer aangekomen bij Maison d’Abraham nodigde Michael ons uit om in de openlucht kapel te komen zitten. We bespraken de toetsing van deze minor, en werden uitgenodigd om na te denken over de momenten waar we Gods stem gehoord hebben tijdens deze reis. Vervolgens hebben we dit in tweetallen gedeeld.

Uiteindelijk was dan toch het moment aangekomen dat we afscheid moesten nemen van de eerste gedeelte van onze groep: Matthijs, Jaap-Jan, Joas, Wim, Jiddo en natuurlijk de docenten Michaël, Arnold en Warner. Later in de middag zouden ook de anderen vertrekken vanaf Maison. Iedereen gaat zijn eigen weg: Eilat, Jeruzalem, Tel Aviv, of gewoon lekker naar huis. We kijken terug op een geweldige reis en een geweldige groep. Er hebben diepe gesprekken plaatsgevonden en er zijn mooie vriendschappen ontstaan. Iedereen heeft op verschillende manieren verdieping gekregen op gebied van conflict, gebed, zorg, persoonlijke ontwikkeling maar bovenal ook ontwikkeling in het geloof. Laten we de bijzondere momenten die ons geraakt hebben, en de inzichten die we op hebben gedaan, allemaal mee terug nemen naar Nederland en iets hiervan laten zien aan de mensen om ons heen.